Каляндарна-тэматычнае планаванне
факультатыўных заняткаў па матэматыцы ў 5 класе
«Сцяжынкамі матэматыкі»
№ п/п
|
Тэма занятку
|
Коль-
касць гадзін |
Дата
|
Сцяжынкай у свет лікаў і лічбаў
|
(3 г)
|
||
1.
|
Лічбы і лікі. Запіс лічбаў у
розных народаў.
|
1
|
|
2.
|
Лікі - веліканы. Натуральныя лікі. Некаторыя
віды натуральных лікаў і іх уласцівасці.
|
1
|
|
3.
|
Пабудаванне матэматыкамі фігурных лікаў.
|
1
|
|
Сцяжынкай у дзіўны свет дзялення
|
(3 г)
|
||
4.
|
Дзялімасць. Прыметы
дзялімасці
|
1
|
|
5.
|
Розныя спосабы дзялення. Простыя і
састаўныя лікі. Вызначэнне ліку
па астачы
|
1
|
|
6.
|
Дасканалыя і дружалюбныя лікі. Лікі-блізняты
|
1
|
|
Сцяжынкай у краіну «Арыфметыка»
|
(3
г)
|
||
7.
|
Як узнікла арыфметыка. Паходжанне
арыфметычных дзеянняў.
|
1
|
|
8.
|
З гісторыі ўзнікнення нуля. Чаму на
нуль дзяліць нельга?
|
1
|
|
9.
|
Цікавыя
арыфметычныя практыкаванні.
|
1
|
|
Сцяжынкай у дзіўны свет вылічэнняў
|
(6 г)
|
||
10.
|
Цікавыя прыёмы вусных і пісьмовых вылічэнняў. Асаблівасці хуткага
арыфметычнага лічэння.
|
1
|
|
11.
|
Адзін са старажытных спосабаў лічэння на пальцах.
|
1
|
|
12.
|
Складанне некалькіх паслядоўных лікаў натуральнага раду.
|
1
|
|
13.
|
Вылічэнні
з дапамогай табліц.
|
1
|
|
14.
|
Дапаможныя сродкі вылічэнняў. Прасцейшыя электронныя і вылічальныя прыборы, іх гістарычнае значэнне.
|
1
|
|
15.
|
Вясёлае
лічэнне
|
1
|
|
Сцяжынкай у краіну звычайных дробаў
|
(4
г)
|
||
16.
|
Што мы ведаем пра звычайныя дробы? Гісторыя ўзнікнення
звычайных дробаў.
|
1
|
|
17.
|
Займальныя гісторыі пра звычайныя дробы. Лікі-ліліпуты.
|
1
|
|
18.
|
Розныя спосабы вылічэння са звычайнымі дробамі.
|
1
|
|
19.
|
Займальныя заданні па тэме.
|
1
|
|
Сцяжынкай у дзіўны свет арыфметычных і геаметрычных гульняў, галаваломак
і фокусаў
|
(6
г)
|
||
20.
|
Арыфметычныя
заканамернасці.
|
1
|
|
21.
|
Заданні на аднаўленне лікаў і лічбаў у арыфметычных запісах.
|
1
|
|
22.
|
Знаходжанне арыфметычных дзеянняў у зашыфраваных прыкладах
|
1
|
|
23.
|
Магічныя квадраты.
|
1
|
|
24.
|
Арыфметычныя фокусы.
|
1
|
|
25.
|
Арыфметычныя гульні і галаваломкі.
|
1
|
|
Сцяжынкай з матэматыкай у часе
|
(4
г)
|
||
26.
|
Матэматычныя задачы-загадкі антычных часоў.
|
1
|
|
27.
|
Старажытныя займальныя гісторыі па
матэматыцы.
|
1
|
|
28.
|
Займальныя задачы.
|
1
|
|
29.
|
Задачы матэматычнага зместу на аснове народных казак. Некаторыя задачы рускіх пісменнікаў.
|
1
|
|
Сцяжынкай у займальнае
геаметрычнае падарожжа
|
(6
г)
|
||
30.
|
Геаметрычныя
падарожжы.
|
1
|
|
31.
|
Геаметрычныя задачы на вычэрчванне фігур без адрыву алоўка ад паперы.
|
1
|
|
32.
|
Задачы
на разразанне.
|
1
|
|
33.
|
Прасцейшыя мнагаграннікі (прамавугольны паралелепіпед,
куб), выраб мадэляў прасцейшых мнагаграннікаў.
|
1
|
|
34.
|
Прасцейшыя задачы прыкладнога
характару.
|
1
|
|
35.
|
Геаметрычныя спаборніцтвы
|
1
|